20 de legume cu cel mai mare continut de proteine

20 de legume cu cel mai mare continut de proteine

Bucatile mari de carne nu trebuie intotdeauna sa fie singura sursa de proteine din dieta ta. Taierea ocazionala a carnii si inlocuirea carnii cu alta sursa de proteine poate fi o schimbare buna pentru organism.  Probabil ati auzit de mai multe ori ca legumele nu au multa proteina si ca ar fi foarte greu sa va satisfaca nevoile zilnice de proteine. Da, legumele nu sunt surse complete de proteine, insa combinarea acestora cu alte legume sau combinarea lor cu oua si produse lactate poate fi o modalitate  foarte buna de a creste consumul de proteine.

In acest articol, va prezentam o lista cu 20 de legume care va vor ajuta sa mariti consumul de proteine si fibre in acelasi timp.

1)Edamame (soia verde)este una dintre cele mai gustoase si mai sanatoase. O ceasca de soia gatita are o cantitate enorma de proteine. Edamame sunt boabele imature de soia, gatite direct in pastaie.

edamame

2) Tempeh este fabricat din boabe de soia fermentate.  Este usor de mestecat si are o cantitate mult mai mare de fibre si proteine in comparatie cu tofu si din moment ce este fermentat, poate fi mai digerabil pentru unii oameni.

tempeh

3) Tofu este mancarea vegetariana standard cunoscuta si pentru non-vegetarieni.  Este facuta din lapte de soia. S-ar putea sa nu fie la fel de plina de proteine ca tempehul, dar gustul poate fi mai tolerabil pentru unii.

4) Lintea are un continut scazut de calorii, o cantitate mare de fibre si cantitati mari de proteine. Lintea s-au dovedit, de asemenea, sa scada nivelul de colesterol si sa scada riscul  bolilor cardiace.

linte

5) Fasole neagra Acesta fasole are un continut ridicat de fibre, folat, potasiu, vitamina B6 si diferite tipuri de fitonutrienti.

6) Fasole Lima (fasolea alba) Pe langa faptul ca are cantitati mari de proteine, boabele de lima sunt, de asemenea, bogate in aminoacizii leucina, care joaca un rol major in sinteza proteinelor  in tesutul muscular la adulti.

7) Unt de arahide Arahidele sunt o gustare excelenta si untul de arahide este mancarea clasica pentru copii, dar o puteti adauga si in multe alimente. Arahidele si untul de arahide pot, de asemenea, sa va ajute la scaderea apetitului si sa va faca sa mancati mult mai putin pe parcursul intregii zile, contribuind la pierderea in greutate.

8) Orezul salbatic este unul dintre boabele cele mai bogate in proteine. Este foarte bogat in antioxidanti, continand pana la 30 de ori mai multi antioxidanti decat orezul alb. Ceea ce inseamna ca un consum regulat de orez salbatic te protejeaza de boala si imbatranire.

9) Nautul esteo excelenta sursa de fibre si proteine, ceea ce il face o combinatie ideala pentru o masa sanatoasa si gustoasa. Putet i incerca sa-l intindeti pe o  felie de paine in loc de maioneza sau sa o serviti impreuna cu diferite felii de legume.

10) Migdale pe langa faptul ca sunt pline de proteine au, de asemenea, cantitati mari de vitamina E, care ofera beneficii mari parului si sanatatii pielii.

De asemenea, pot satisface aproximativ 60% din necesarul zilnic de magneziu, poate creste sanatatea oaselor, poate reduce durerea musculara, precum si spasmele.

11) Seminte de Chia imbraca o cantitate enorma de proteine intr-o dimensiune atat de mica si sunt, de asemenea, bogate in acid linoleic, care este un tip de acid gras  omega-3 gasit in plante. In plus, acizii omega-3 va ajuta sa declansati eliberarea de leptina a hormonului de reglare a foamei, responsabila de semnalizarea corpului pentru a incepe arderea grasimilor in loc sa le depuna.

seminte de chia

12) Ovazul nu este doar o sursa bogata de proteine, reduce riscul de diabet de tip 2, regleaza glicemia, previne constipatia si ajuta la scaderea colesterolului rau.

13) Caju pe langa faptul ca au o cantitate moderata de proteine, cajuurile ofera aproximativ douazeci la suta din consumul zilnic recomandat de magneziu, precum si doisprezece  procente din doza zilnica recomandata de vitamina K, care sunt doi nutrienti esentiali  in ceea ce priveste sanatatea osoasa si cresterea.

14) Seminte de dovleac  sunt o alegere excelenta atunci cand vine vorba de a avea o gustare proteica sanatoasa si sunt umplute cu o multime de minerale si asigura jumatate din cantitatea zilnica recomandata de magneziu, precum si zincul care stimuleaza sistemul imunitar, acizii grasi omega-3 si triptofan care poate imbunatati calitatea somnului.

seminte de dovleac

15) Cartofii  contin o cantitate decenta de proteine. Acestia sunt considerati gresit ca avand cateva substante nutritive, insa un cartof mijlociu are aproximativ 5 grame de proteine si ofera 20% din consumul zilnic recomandat de magneziu, care ofera numeroase beneficii pentru sanatatea inimii.

16) Spanacul Spanacul este sursa de substanțe nutritive de care organismul are nevoie, plus ca este planta primaverii, pe care multi oameni o mananca cel putin o data pe saptamana. Mai mult, este sanatos si are foarte multe beneficii, chiar si terapeutice.

17) Porumbul  La fel ca si cartofii, porumbul este adesea privit in jos ca planta care nu are calitati excelente de nutritie, el ofera si 5 grame de proteine la fiecare 250 de grame consumate, precum si 23 mg de sodiu. Fiecare portie furnizeaza de asemenea si 5 grame de zahar. Continutul total de grasimi dintr-o cana de porumb dulce insumeaza 1,8 grame, dintre care 0,3 grame constituind grasimi saturate si restul grasimi sanatoase nesaturate.

18) Avocado este foarte gustos, cremos si incredibil de satios, datorita continutului ridicat de acizi grasi mononesaturati si a unei cantitati mici de proteine.

Puteti sa-l adaugati la guacamole sau sa-l adaugati intr-un mojito smoothie.

19) Brocoli ofera o cantitate uimitoare de fibre si are o cantitate uimitoare de proteine. In plus, s-a demonstrat ca au compusi anti-cancer uimitori, inclusiv sulforafanul. Puteti creste aportul prin pregatirea unei salate cu broccoli si arahide care combina doua plante bogate in proteine intr-o masa usor de preparat.

20) Varza de Bruxelles Pe langa proteine, au, de asemenea, cantitati mari de vitamina K si potasiu.

varza de bruxelles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *